POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ POLITYKA PLIKÓW COOKIES
HOTEL CONTINENTAL SP. Z O.O.
- Informacje wstępne
- Administrator Danych
- Uzyskanie informacji o przetwarzaniu danych osobowych
- Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania
- Cel przetwarzania
- Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych
- Czy podanie danych jest obowiązkowe?
- Odbiorcy danych
- Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych
- Przekazywanie danych do państw trzecich
- Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
- Polityka Plików cookies
- Cel, dla którego pliki cookies są wykorzystywane
- Do czego plików cookies są wykorzystywane
- Jakich plików cookies używa Hotel
- W jaki sposób zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące plików cookies?
- Jakich plików i na jakiej stronie używamy?
Informacje wstępne
Szanując prawo do prywatności osób, których dane dotyczą, Hotel Continental sp. z o.o. zapewnia zgodność procesów przetwarzania danych osobowych z obowiązującymi przepisami prawa.
Administrator Danych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych jest Hotel Continental sp. z o.o. z siedzibą w Krynicy Morskiej, przy ul. Przyjaźni 30 (dalej: Administrator, ADO lub Hotel).
Podstawowym przedmiotem działalności Hotel Continental sp. z o.o. jest świadczenie usług hotelarskich oraz innych usług świadczonych przez Hotel.
Uzyskanie informacji o przetwarzaniu danych osobowych
W przypadku jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych, Administrator zachęca do kontaktu pod za pośrednictwem poczty elektronicznej: recepcja@hotel-continental.pl lub pisemnie na adres Administratora.
Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania
Administrator zawsze legalnie i bezpiecznie przetwarza dane. Mogą to być dane:
- klientów lub ich pracowników/ współpracowników w związku ze świadczeniem usług,
- kontrahentów Administratora lub ich pracowników/ współpracowników,
- własnych pracowników lub współpracowników.
Cel przetwarzania |
Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych |
Działania zmierzające do zawarcia i realizacji usług hotelarskich lub innych usług świadczonych przez Hotel, w tym przyjmowanie rezerwacji |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO dot. klientów będących osobami fizycznymi, a w przypadku osób będących reprezentantem klienta będącego osobą prawną – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dane klientów w tym celu będą przetwarzane przez czas określony umową o świadczenie usług hotelarskich lub innych usług świadczonych przez Hotel lub niezbędny do wykonania przez Administratora obowiązków wymagających przetwarzania danych. |
Działania zmierzające do rozliczenia umowy i zwrotu wpłaconych środków w przypadku woli skorzystania przez klienta z odwołania rezerwacji lub rezygnacji z pobytu w przypadku udokumentowanych zdarzeń losowych
|
Art. 6 ust. 1 lit a RODO tj. zgoda osoby, której dane dotyczą wyrażona w celu związanym z uzasadnieniem przyczyn konieczności odwołania rezerwacji lub rezygnacji z pobytu w przypadkach losowych. Zgoda ta jest wyrażana poprzez dobrowolne przekazanie informacji uzasadniających odwołanie rezerwacji lub rezygnację z pobytu.
Art. 9 ust. 2 lit a RODO wyraźna zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie danych osobowych szczególnej kategorii, w tym w szczególności informacji o stanie zdrowia, w celu związanym z uzasadnieniem przyczyn konieczności odwołania rezerwacji lub rezygnacji z pobytu w przypadkach losowych. Zgoda ta jest wyrażana poprzez dobrowolne przekazanie informacji uzasadniających odwołanie rezerwacji lub rezygnację z pobytu, które to działanie stanowi o jej wyraźnym wyrażeniu.
Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do ustalenia zasadności złożonego wniosku, a następnie:
a) w przypadku uznania wniosku za zasadny – do czasu rozliczenia należności, w tym zwrotu wszelkich należności na rzecz klienta, przy czym usunięcie nastąpi nie później niż w terminie miesiąca od dnia ich pozyskania,
b) w przypadku uznania wniosku za niezasadny niezwłocznie po przekazaniu takiej informacji zwrotnej klientowi, przy czym nie później niż w terminie miesiąca od dnia ich pozyskania.
|
Prowadzenie monitoringu wizyjnego w celu zapewnienia bezpieczeństwa osobom przebywającym na terenie Administratora, w tym w szczególności pracownikom, klientom oraz w celu zapewnienia ochrony mienia |
Art. 6 ust. 1 lit f RODO
Dane będą przetwarzane przez okres jednego miesiąca od zarejestrowania obrazu, następnie dane zostaną nadpisane. |
Działania zmierzające do zawarcia i realizacji umowy z kontrahentem Administratora
|
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO dot. kontrahentów będących osobami fizycznymi, a w przypadku osób współpracujących z Administratorem w imieniu kontrahenta lub będących reprezentantem kontrahenta będącego osobą prawnej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dane w tym celu będą przetwarzane przez czas określony umową, uzgodniony przez strony lub niezbędny do wykonania przez Administratora zobowiązań wymagających przetwarzania danych. |
Ustalenie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który wskazuje na prawnie uzasadniony interes administratora danych.
Dane w tym celu będą przetwarza do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń prawnych.
Tytułem przykładu: Roszczenia powstałe w zakresie działalności przedsiębiorstw hotelowych z tytułu należności za dostarczone mieszkanie, utrzymanie i usługi oraz z tytułu wydatków poniesionych na rzecz osób, które korzystają z usług takich przedsiębiorstw, przedawniają się z upływem lat dwóch.
|
Realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, dotyczących prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej, w tym archiwizowanie dokumentów |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO
Przez okresy wskazane przepisami prawa, w tym ustawy o rachunkowości. Dokumenty księgowe przechowywane są co do zasady przez 5 lat po zakończeniu roku, w którym wystąpiło zdarzenie związku, z którym został wystawiony dokument księgowy. |
Prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej lub głosowej |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przy czym działania te ze względu na inne obowiązujące przepisy, w szczególności Prawo telekomunikacyjne i Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, prowadzone są jedynie na podstawie posiadanych zgód na kanał komunikacji.
Do czasu wniesienia sprzeciwu lub wycofania zgody, tj. okazania nam w dowolny sposób braku chęci pozostawania w kontakcie i otrzymywania informacji o podejmowanych działaniach. |
Zarządzanie zasobami ludzki – pracownikami i współpracownikami |
W przypadku pracowników: art. 6 ust. 1 lit. a, b, c oraz f RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO
W przypadku współpracowników: art. 6 ust. 1 lit b i f RODO.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe zatrudnionych po 1 stycznia 2019 roku przechowywane są przez 10 lat.
W przypadku pracowników zatrudnionych po 31 grudnia 1998 r., a przed 1 stycznia 2019 r. dokumentacja związana ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracownika będą przechowywane przez 50 lat od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, przy czym w odniesieniu do tych spośród wyżej wymienionych pracowników, co do których pracodawca złoży raport informacyjny, o którym mowa w art. 4 pkt 6a ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, okres przechowywania dokumentacji oraz akt ulega skróceniu do 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym niniejszy raport został złożony.
W przypadku umów cywilnoprawnych dane przetwarzane są w przedmiotowym celu do czasu obowiązywania umowy. |
Prowadzenie rekrutacji |
W przypadku kandydatów na pracowników: art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO
W przypadku kandydatów na współpracowników: art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO
Dane w tym celu będą przetwarzane do czasu zakończenia rekrutacji, a w przypadku wyrażenia zgody na przyszłe procesy rekrutacyjne do roku czasu. |
Przetwarzanie plików cookies w celu dostosowania treści stron internetowych do potrzeb użytkownika |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Dane będą przetwarzane przez okresy wskazane w Polityce plików cookies lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Wyrażenie sprzeciwu może jedynie nastąpić przez zmianę ustawień przeglądarki użytkownika końcowego.
|
Czy podanie danych jest obowiązkowe?
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji umowy. W przypadkach wynikających z przepisów prawa podanie danych jest obowiązkowe. Jeżeli podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda, podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże w przypadku ich niepodania może zaistnieć sytuacja w której nie będzie możliwe wykazanie zasadności złożonych wniosków.
Odbiorcy danych
Dane osobowe w związku z profilem działalności Hotelu w określonych sytuacjach mogą być przekazywane innym odbiorcom, tj.:
- dostawcom lub podmiotom świadczącym usługi teleinformatyczne,
- Urzędowi Skarbowemu,
- policji lub prokuraturze,
- podmiotom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie,
- podmiotom świadczącym usługi transportowe w przypadku zamówienia przez gościa transportu
- pomiotom świadczącym usługi prawne, audytowe.
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych
Osoba, której dane są przetwarzane przez administratora ma prawo żądania dostępu do danych, ich sprostowania, czyli poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, zgoda zawsze może być wycofana bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem. Więcej informacji o prawach osób, których dane dotyczą dostępne są w art. 12-23 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tj. RODO), którego tekst można znaleźć pod adresem: https://eur-lex.europa.eu
Nadto, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi
Przekazywanie danych do państw trzecich
Dane osobowe są przetwarzane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, tj. bez udziału człowieka. Dane mogą być wykorzystane do profilowania.
Polityka Plików cookies
Pliki cookies („Ciasteczka”) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na Twoim komputerze lub innym urządzeniu (urządzenie końcowe) podczas gdy odwiedzasz strony WWW w sieci Internet. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Hotel.
Na podstawie plików cookies mogą być identyfikowane osoby, w związku z czym podstawą prawną przetwarzania takich danych jest art. 6 ust. 1 lit f RODO, tj. prawnie uzasadniony interes. Wyrażenie sprzeciwu może nastąpić jedynie poprzez zmianę ustawień przeglądarki użytkownika końcowego, która uniemożliwi gromadzenie informacji z wykorzystaniem plików cookies.
Cel, dla którego pliki cookies są wykorzystywane
Pliki cookies używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
Do czego plików cookies są wykorzystywane
Hotel stosuje pliki cookies, aby zbierać dane na temat użycia strony internetowej, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób osoby odwiedzające z niej korzystają, co pozwala ulepszać jej strukturę, nawigację oraz zawartość.
Jakich plików cookies używa Hotel
Stosowany są dwa rodzaje plików:
- stałe – przechowywane w urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia,
- sesyjne – przechowywane w przeglądarce internetowej do momentu opuszczenia serwisu, bądź wyłączenia przeglądarki internetowej.
W jaki sposób zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące plików cookies?
Zazwyczaj oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym, czyli tym z którego faktycznie korzystasz. Tym samy, poprzez ustawienia oprogramowania wyraża zgodę na wykorzystanie plików cookies w wyżej wskazanym zakresie i celach – co jest zgodne z Prawem telekomunikacyjnym. Zgodę można w każdej chwili wycofać poprzez zmianę ustawień. Niedokonanie zmian oznacza, że wyżej wymienione informacje mogą być zamieszczane i przechowywane w urządzeniu końcowym.
Więcej informacji dotyczących zarządzania plikami cookies w Twojej przeglądarce udzieli Ci dostawca oprogramowania. Poniżej linki do najczęściej wybieranych przeglądarek internetowych:
Urządzenia mobilne:
Informujemy, że ograniczenie bądź wyłączenie stosowania plików cookies i innych podobnych technologii mogą wpłynąć na uniemożliwienie korzystania z niektórych funkcjonalności dostępnych w serwisach.
Jakich plików i na jakiej stronie używamy?
- https://hotel-continental.pl
Nazwa cookies |
Czas trwania |
Opis działania |
_ga_* |
2 lata |
w celach statystycznych do rozróżniania użytkowników |
_ga |
2 lata |
Służy do podtrzymywania sesji |
_lscache_vary |
2 dni |
Cookies umieszczony przez litespeed. Zapewnia ochronę stron pamięci podręcznej., |
wordpress_logged_in |
trwały |
Dla zalogowanych użytkowników, w celu podtrzymywania stanu zalogowania |
cookie_notice_accepted |
30 dni |
Plik zapobiega ciągłemu pojawiania się komunikatu o zaakceptowaniu polityki cookies i prywatności |
wp-settings |
trwały |
Przechowuje preferencje użytkownika WP |
wp-settings-time-2 |
365 dni |
Przechowuje preferencje użytkownika WP |
NID (Google) |
180 dni |
Przechowuje preferencje użytkownika (np. język), może być używany w retargetowaniu. |
elementor |
trwały |
Pozwala użytkownikowi w administracji CMS na zmiany w czasie rzeczywistym. |